Batik in Action (1)























Batik is the traditional fabric from Indonesia. In Indonesia, there are so many kinds of batik design in which have their characteristics each. Above are the night gown made on Pekalongan Batik. They are so beautiful hmm..
Photo source: SuaraSurabaya.

3 comments

idealpinkrose

wow~ i want one! i wish i could visit there someday and get one.

ooppssss...btw, you were caught hopping in my food blog. how nice of you! hehe...

BloGendeng

Emang busana Indonesia aslinya keren-keren. Mungkin kalo mau didukung oleh berebagi pihak bisa bersaing di dunia international.
Nggak tau kenapa rasanya ada sisi elegan, sopan, ciri khasnya keliatan indonesia banget, dan berkarakter.
Nice info nih,mbak. Moga-moga banyak orang luar negri lihat blog ini.

Na

@ idealpinkrose: if u would like some of them, you can contact me on almubarokah5@gmail.com (Griya Batik Pekalongan).

@ blogendeng: yup, Batik emang sudah mulai mendunia kok, soalnya sekarang Batik bukan hanya dipake pada acara resmi, tua, sakral, dan ceremonial saja, tapi sudah bisa dipake untuk berbagai acara. btw thanks for the comment :)

Post a Comment